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AutoID / RFID

Colour detection with RFID

Automatic colour detection is used to identify surface colours by means of a camera system. Either the camera system is guided to the product or the product to be inspected is placed on the camera system. A defined illumination on the camera provides a uniform, reproducible light environment and thus optimum detection results. The detected colour is compared with a reference database and the result is displayed visually or acoustically. If necessary, new colours can easily be taught-in and added to the reference database.

Possible applications are in the quality assurance process or in production. For example, it is possible to check the correct colour match between the parts to be assembled and the basic product. In quality assurance, automatic colour detection can be used for example to detect colour deviations after painting or in the backup process ( for example, if the barcode or RFID transponder is damaged ).

Advantages of automatic colour detection

  • Detection of even small colour differences
  • high process reliability
  • Errors due to a visual inspection by personnel responsible are avoided
  • automatic linking of product parameters with Auto ID marking

Examples of use

  • Support of the production process
  • Quality assurance in the backup process ( e.g. to replace no longer readable RFID transponders in the downstream process )
  • Testing the exact colour of add-on parts to the basic component

Functions

  • Function for learning new colours
  • optional: visualization of the detected colour
  • optional: check of the detected with an expected colour ( for example, comparison with stored information from previous painting process )

Components

  • embedded computer
  • Camera system
  • Attachment with light source

System requirements

  • Ethernet connection
  • Supply 220 V

Licensing

Viktor Wagner - Consultant Digitalisierung
SIGMA Bot IconSIGMA bot

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Thank you for using our chatbot. Our chatbot is here to answer your questions and provide solutions. Here are some instructions for use:

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Pose your question directly in the chat window. Our chatbot utilizes comprehensive data knowledge derived from one of our internal databases and text documents containing marketing information about products and services of the SIGMA Group, enabling the chatbot to provide you with detailed answers

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(1) Diese Website nutzt einen Chatbot, der eigens von uns entwickelt wurde. Der Chatbot ist ein softwarebasiertes Dialogsystem, das einen text- oder sprachbasierten kommunikativen Austausch mit einem technischen System ermöglicht.
Der Chatbot basiert auf dem RAG-Ansatz (Retrieval Augmented Generation), der Daten aus einer Datenbank abruft, um gestellte Fragen bestmöglich zu beantworten. Diese Daten, zusammen mit der Frage, werden an die Sprachmodelle von OpenAI, Inc. gesendet, ohne persönliche Informationen des Nutzers weiterzugeben. Die Modelle versuchen die Frage mit den bereitgestellten Daten bestmöglich zu beantworten und geben diese Antwort zurück. Die Daten stammen aus einer unserer internen Datenbanken und bestehen aus Textdokumenten mit Marketing-Informationen zu Produkten und Dienstleistungen unserer SIGMA-Gruppe.

(2) Folgende Daten werden verarbeitet: Session-ID für die Anfragen des Nutzers, Zeitpunkt der Anfrage, die Anfrage selbst und die Antwort des Chatbots, Thema, Sprache.

(3) Wir verarbeiten die Daten zu dem Zweck, die Produktivität unseres Chatbots zu analysieren und kontinuierliche Verbesserungen vorzunehmen. Dies umfasst folgende Aspekte:
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Nutzererlebnisverbesserung: Wir nutzen Daten, um das Nutzererlebnis zu verbessern. Hierzu gehören die Analyse von Nutzerfeedback, um Anpassungen und Erweiterungen des Chatbots vorzunehmen, um Ihre Bedürfnisse besser zu erfüllen.
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Statistische Auswertungen: Wir erstellen aggregierte, anonymisierte statistische Berichte über die Verwendung des Chatbots. Diese Berichte enthalten keine personenbezogenen Informationen und dienen dazu, Trends und Muster zu analysieren.

Rechtsgrundlage ist Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. f DS-GVO

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