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AutoID / RFID

Just in Sequence retrieval

At a predefined production step, just-in-sequence ( JIS ) call-offs provided by the OEM customer are retrieved from the ERP system and linked to the goods to be produced or picked. From this point on, each subsequent work step is checked and assured that the correct manufacturing or production sequence ( e.g. sequence, colour and equipment combinations, etc. ) is maintained and that processing is correct. Machine programs can be loaded automatically.

In the event of sequence breaks, operating errors or incorrect allocations, etc., immediate signalling takes place, for example on a terminal or via a signal light. If sequence breaks are caused intentionally ( e.g. when products that do not meet the quality requirements are rejected by the quality assurance department or when defects are detected ), this information is carried along in the subsequent production steps up to the goods-out stage and signalled to the operator. Thus the correct sequence is maintained.

At goods-out, the sequence is finally checked before it is delivered to the customer. Checking and ensuring that the correct production sequence is maintained can also be carried out across plant boundaries when production is carried out in several factories.

  1. In a JIS call-off, products are marked with an unique RFID tag that can be used to read and track subsequent sequencing.
  2. During all production steps, permanent monitoring is carried out using the AutoID / RFID middleware GRAIDWARE ®. Sequencing is carried along.
  3. Sequencing is recorded and taken into account when e.g. products are ejected for QA inspection or similar purposes.
  4. When products are put into JIS transport containers, the storage position is monitored using sequencing. This ensures that the storage is accurate to the sequence. If there is a risk of incorrect storage, this is signaled and prevented.
  5. At the shipping gate, the goods-out is posted and a shipping notification is created. Data can be continued across plants according to the supply chain.
Viktor Wagner - Consultant Digitalisierung
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Welcome to the SIGMA Chatbot!

Thank you for using our chatbot. Our chatbot is here to answer your questions and provide solutions. Here are some instructions for use:

1. Asking questions

Pose your question directly in the chat window. Our chatbot utilizes comprehensive data knowledge derived from one of our internal databases and text documents containing marketing information about products and services of the SIGMA Group, enabling the chatbot to provide you with detailed answers

2. Providing feedback

After the chatbot has responded, you have the option to rate the answer. This helps us understand how well the chatbot responds to different inquiries. Provide feedback on whether the answer was helpful or not.

3. Contacting the sales team

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4. Email forwarding

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We value your feedback! Ratings help us continuously improve and optimize the chatbot. Let us know what you like and where we can further improve. Feel free to send your feedback via email as well - marketing@sigma-chemnitz.de.

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Informationen zum Datenschutz für Nutzer unseres SIGMA Fragebots (Datenschutzerklärung)

Einsatz von Chatbot

(1) Diese Website nutzt einen Chatbot, der eigens von uns entwickelt wurde. Der Chatbot ist ein softwarebasiertes Dialogsystem, das einen text- oder sprachbasierten kommunikativen Austausch mit einem technischen System ermöglicht.
Der Chatbot basiert auf dem RAG-Ansatz (Retrieval Augmented Generation), der Daten aus einer Datenbank abruft, um gestellte Fragen bestmöglich zu beantworten. Diese Daten, zusammen mit der Frage, werden an die Sprachmodelle von OpenAI, Inc. gesendet, ohne persönliche Informationen des Nutzers weiterzugeben. Die Modelle versuchen die Frage mit den bereitgestellten Daten bestmöglich zu beantworten und geben diese Antwort zurück. Die Daten stammen aus einer unserer internen Datenbanken und bestehen aus Textdokumenten mit Marketing-Informationen zu Produkten und Dienstleistungen unserer SIGMA-Gruppe.

(2) Folgende Daten werden verarbeitet: Session-ID für die Anfragen des Nutzers, Zeitpunkt der Anfrage, die Anfrage selbst und die Antwort des Chatbots, Thema, Sprache.

(3) Wir verarbeiten die Daten zu dem Zweck, die Produktivität unseres Chatbots zu analysieren und kontinuierliche Verbesserungen vorzunehmen. Dies umfasst folgende Aspekte:
Chatbot-Leistungsoptimierung: Wir erfassen und analysieren Interaktionen mit dem Chatbot, um seine Effizienz und Leistung zu bewerten. Hierzu gehören beispielsweise Fragen, die der Chatbot nicht beantworten konnte, wiederholte Anfragen zu bestimmten Themen und Ähnliches.
Nutzererlebnisverbesserung: Wir nutzen Daten, um das Nutzererlebnis zu verbessern. Hierzu gehören die Analyse von Nutzerfeedback, um Anpassungen und Erweiterungen des Chatbots vorzunehmen, um Ihre Bedürfnisse besser zu erfüllen.
Fehlererkennung und Behebung: Die Daten ermöglichen uns die Erkennung von Fehlern und Problemen in Echtzeit, um eine schnellere Behebung und Aktualisierung des Chatbots sicherzustellen.
Statistische Auswertungen: Wir erstellen aggregierte, anonymisierte statistische Berichte über die Verwendung des Chatbots. Diese Berichte enthalten keine personenbezogenen Informationen und dienen dazu, Trends und Muster zu analysieren.

Rechtsgrundlage ist Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. f DS-GVO

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